Mobilități de Studii / Practică
Stimați Studenți,
Universitatea Internațională Danubius are plăcerea de a va informa ca selecția studenților care vor beneficia de burse Erasmus+ de studiu si de practică continuă.
Asa cum bine stiti, prin intermediul programului Erasmus+, studenții selectați pot studia pentru o perioada cuprinsă între 3 și 12 luni pe parcursul unui program de studii sau pot desfășura mobilități de plasament la una dintre Universitățile partenere ale Programului Erasmus+ din Europa, sau, in cazul mobilităților de plasament, la o companie eligibilă.
Carta studentului Erasmus stabileşte drepturile şi obligaţiile studentului raportate la perioada sa de studiu în străinătate. (https://op.europa.eu/ro/publication-detail/-/publication/d2c73971-8a24-11ec-8c40-01aa75ed71a1)
Studentul selectat poate primi un grant pentru studii de până la maximum 12 luni pentru fiecare ciclu de studiu astfel:
-Pe durata primului ciclu de studiu (licență sau echivalent)
-Pe durata ciclului doi de studiu (master sau echivalent – EQF nivel 7)
Durata unui plasament pentru absolvenţi se calculeaza până la maximum 12 luni după terminarea ciclului universitar în cadrul căruia au candidat.
Eligibilitatea studenților și condițiile generale pentru desfășurarea mobilității
Studenţii trebuie să fie înregistraţi într-o formă de învăţământ superior cu studii care să conducă la obţinerea unei diplome universitare.
Mobilitatea poate fi efectuată cu condiţia să existe acorduri inter-instituţionale între organizaţia de trimitere şi organizaţia de primire. De asemenea, ambele instituţii trebuie să deţină o Cartă universitară Erasmus.
În cadrul programului Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA131-HED-000225835 discutăm despre două tipuri de mobilități eligibile pentru studenți:
- Mobilități de studiu (SMS): Studenții pot efectua perioade de studiu în străinătate la instituții de învățământ superior partenere, cu sau fără grant, în urma cărora rezultatele academice obținute sunt recunoscute și echivalate.
- Mobilități de plasament (SMT): Studenții pot desfășura stagii în străinătate la instituții publice sau private active pe piața muncii, cu sau fără grant.
Dispoziții pregătitoare pentru desfășurarea mobilității
Înainte de plecare studentul Erasmus va primi:
- Un contract semnat de către universitatea de trimitere şi student pentru perioada de mobilitate
- Documentul care reglementează programul de studii de urmat asumat de cele 3 părţi: student, instituţia de trimitere şi instituţia de primire – Learning Agreement
Recunoașterea academică și finalizarea mobilității
- Universitatea gazda va elibera studentului foaia matricolă ce confirmă parcurgerea programului de studii precum şi rezultatele acestuia
- Universitatea Internationala Danubius acorda recunoaştere academică tuturor actvităţilor finalizate în timpul mobilităţii conform contractului de studiu, prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Perioada de mobilitate va fi inclusă şi în suplimentul la diplomă, totul in respectul Cartei ECHE 2021-2027 al carui semnatar este.
Sprijin financiar și regimul taxelor în cadrul mobilității
Studenţii selectati vor primi un grant Erasmus+ menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii.
Studenţii Erasmus+ sunt scutiţi de la plata taxelor de studiu, înscriere, examinare acces în laboratoare sau în biblioteci şi zone de studiu.
Tipurile de mobilități
Mobilitățile fizice
Mobilitatea propriu-zisă, in format fizic este cea pe care un participant o desfășoară in format fizic la instituția/organizația gazdă în condițiile prevăzute de programul Erasmus+. Perioada de mobilitate propriu-zisă în format fizic se referă la perioada în care studentul se deplasează în țara gazdă pentru a urma activitățile de studiu la universitatea gazdă. Pentru perioada de mobilitate în format fizic, participantul va primi grant de subzistență și transport. Durata minimă prevăzută în Ghidul Programului Erasmus+ este de 3 luni pentru mobilitățile de studiu si 2 luni pentru mobilitatile de practica. În cazul mobilităților propriu-zise în format fizic, se permite și opțiunea de format online al activităților realizate în țara gazdă. În cazul in care un participant se poate deplasa către tara gazda pentru a realiza mobilitatea (in sensul ca nu are restrictii de calatorie catre tara gazda), aceasta se considera ca mobilitate propriu-zisa in format fizic, perioada de mobilitate efectuata in tara gazda este eligibila pentru finantare, iar activitatile de mobilitate pot fi realizate in format online sau format fizic sau format combinat (adica activitati fizice combinate cu activitati online). Consideram valabile aceste posibilitati atat pentru mobilitatile outgoing, cat si pentru cele incoming, pentru a oferi sustinere parteneriatului in organizarea mobilitatilor in conditii flexibile, precum si participantilor care sa poata beneficia de experienta de mobilitate internationala.
Etapele selecției:
Inscriere candidati 24.09.2025- 24.10.2025
Evaluarea dosarelor si publicarea rezultatelor 24.10-30.10.2025
Termen pentru trimiterea contestatiilor 24 ore de la publicarea rezultatelor
Evaluarea contestatiilor si publicarea rezultatelor 31.10.2025
Intalnirea cu studentii selectati la Biroul Erasmus UID, 03.11.2025, ora 10.00 AM
1.Termen depunere dosare: in fiecare zi de luni, interval orar 8:00-16:00, la Compartimentul Erasmus+, Sala A3; se vor primi dosare de selecție până la completarea tuturor locurilor disponibile.
Va puteti inscrie la selectie utilizand formularul urmator:
https://forms.gle/HbZur5w5yGcW8XER8
Locurile se vor ocupa in ordinea înscrierii, cu condiția îndeplinirii tuturor criteriilor de selecție.
Interviu de selecţie. Data susținerii interviului de selecție va fi stabilită săptămânal, în funcție de numărul de dosare depuse și va fi comunicată prin email candidaților.
Interviul va avea loc la Biroul Erasmus+, Sala A3;
3. Test de limbă străină. (Se susține în cazul în care candidatul nu deține certificat de competență lingvistică.) Testul va fi susținut la limba engleză.
Data susținerii testului de limbă străină va fi stabilită după interviul de selecție si va fi comunicata candidatilor prin email
Documente necesare pentru dosarul de candidatura:
- CV Europass (în limba engleză);
- Scrisoare de intenţie (în limba engleză);
- Situaţie şcolară (in original);
- Certificat lingvistic (în copie) – daca studentul nu detine un astfel de certificat, acesta va sustine, in cadrul selectiei un test de competenta lingvistica
-Declaratie-tip (acest formular se poate obtine de la Compartimentul Erasmus+, sala A3)
-Formular-tip de inscriere la concursul de selectie (acest formular se poate obtine si de la Compartimentul Erasmus+, sala A3). Modelul formularului Learning Agreement se gaseste la adresa: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/sites/default/files/2023-06/higher-education-Learning-agreement-studies-KA131-International-2023_en.docx
In cazul in care se vor prezenta la selectie mai multi candidati decat numarul de locuri disponibile, punctajul va fi calculat dupa cum urmeaza:
- Media generală a rezultatelor academice obţinute până la ultima sesiune inclusiv: 50% din punctaj
- Competenţe lingvistice în limba engleză: 30% din punctaj
- Interviu: 20% din punctaj
Condiţii de participare la selecţia pentru mobilitățile Erasmus+ de studiu/practica
- Studenții de la studii de licență, anii I sau II: studenții din anul I (studii de licență) pot participa la selecție, urmand sa participe la activitatea de mobilitate in anul academic urmator. In cazul mobilitatilor de studii, studenții trebuie să fie înscriși cel puțin în anul 2 de studii (studii de licență);
- Studenții de la masterat;
- Studenții integraliști, cu rezultate academice bune (media anilor de studii de până la momentul selecţiei minim 7);
- Studenții care au o cunoaștere bună a limbii străine în care se predă la universitatea-gazdă;
- Programul Erasmus+ încurajează participarea studenților cu nevoi speciale. Dacă unul dintre aplicanti are o dizabilitate de natură fizică, mentală sau alte probleme de sănătate care îl împiedică să ia parte la mobilitate fără să-i fie pus la dispoziție un sprijin financiar suplimentar, universitatea poate solicita Agenției Naționale o suplimentare a grantului pentru nevoi speciale pentru a putea acoperi costurile suplimentare necesare. Participanții care doresc să solicite sprijin financiar suplimentar pentru nevoie speciale, trebuie să discute cu reprezentanții Biroului Erasmus+ despre aceste aspecte în momentul pregătirii documentelor de mobilitate.
Documentele necesare pentru a solicita suplimentarea pentru nevoi speciale sunt:
- Cerere în care se menționează detaliile cu privire la natura nevoilor, tipurile de cheltuieli prevăzute și sumele aferente;
- Copie a certificatului de încadrare în grad de handicap al participantului valabil pentru perioada de desfășurare a mobilității și emis de o instituție autorizată;
- Pot fi anexate și copii ale altor documente care sprijină cererea participantului (de exemplu: dacă este vorba de acoperirea unor costuri de tratamente, se va anexa și o trimitere sau scrisoare medicală din partea unui doctor din care să reiasă nevoia pentru tratament pe durata mobilității);
Lista destinațiilor poate fi găsită în secțiunea de parteneriate Erasmus+ ale Universității. De asemenea, in cazul in care se doreste efectuarea unei mobilități la o Universitate ce nu apare în listă, contactați Departamentul Erasmus+ al universității pentru a vă sprijini în acest demers.
Destinații Practică în străinătate
Pentru a identifica organizația-gazdă potrivită pentru un stagiu de practică Erasmus+, vă recomandăm înregistrarea pe site-ul www.erasmusintern.org, platformă unde puteți găsi diverse oportunități de internshipuri.
Această platformă a fost creată de organizația studențească Erasmus Student Network pentru a veni în sprijinul studenților și absolvenților interesați de oportunitățile de practică Erasmus+.
Biroul Erasmus+ al Universitatii Internationale Danubius ofera orientare in ceea ce priveste diversele oportunități de stagii de practică transmise de instituții interesate în găzduirea stagiarilor Erasmus+ agreate de universitate, și postate pe site. Mai jos puteți analiza oportunitățile de practică primite de Biroul Erasmus+.
GRECIA
Algoos Study, Work & Travel Inc.
AUSTRIA
Pädagogische Hochschule Wien - Incoming Students (phwien.ac.at)
CEHIA
NAR Marketing - ofertă plasament Cehia
DANEMARCA
Ofertă de plasament Danemarca
GRECIA
Descriere ofertă de plasament - Grecia
MALTA
Descriere ofertă plasament Malta
Prezentare a organizației din Malta care organizează plasamentul
Prezentare Malta
Viața în Malta - prețuri orientative
Testimoniale plasament Malta
PORTUGALIA
Ofertă plasament - Brand designer, Web designer, International projects management
SPANIA
Ofertă plasament - Asistent departament administrativ
Ofertă plasament - Asistent departament internațional
Ofertă plasament - Asistent Graphic Design
Ofertă plasament - Asistent management cultural si promovare
Ofertă plasament - Asistent librărie
Ofertă plasament - Asistent traducător Engleză - Spaniolă
Ofertă plasament - Asistent departament artistic teatru
UNGARIA
Ofertă plasament Ungaria
Atenție ! Această listă nu este exhaustivă. În cazul în care doriți sa participați la selecție și să efectuați mobilitatea în cadrul unui alt centru universitar sau organizație eligibilă, acest lucru este posibil. Vom lua legătura cu organizația respectivă și vom face toate demersurile pentru a vă sprijini.
Pentru mai multe detalii, vă rugăm sa contactați echipa Erasmus+ a Universităţii Internaționale Danubius:
Biroul Erasmus+, sala A3, program luni-vineri 08:00 - 16:00
Tel: +40745147727
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Succes tuturor studenților candidați!