

Erasmus+ este programul UE pentru educație, formare, tineret și sport în Europa. Cu un buget estimat de 26,2 miliarde EUR, programul beneficiază de aproape dublul finanțării alocate programului care i-a precedat (2014-2020). Programul pentru perioada 2021-2027 pune un accent puternic pe incluziunea socială, pe tranziția verde și cea digitală, precum și pe promovarea participării tinerilor la viața democratică. El sprijină prioritățile și activitățile definite în spațiul european al educației, în Planul de acțiune pentru educația digitală și în Agenda europeană pentru competențe. De asemenea, Programul
Care sunt prioritățile Programului Erasmus+?
Actualul Program Erasmus+ (2021-2027) are patru priorități „orizontale” care se aplică tuturor acțiunilor sale. Ele reflectă valorile europene comune și răspund provocărilor-cheie din societățile noastre de astăzi. Dacă redactați o propunere de proiect sau planificați activitățile din cadrul unui proiect pentru care primiți finanțare, ar fi bine să țineți cont de aceste priorități.
Prioritățile ghidează și inspiră proiecte de toate tipurile – de la activități de mobilitate locală la cooperare internațională – și contribuie la transformarea programului într-un program mai incluziv, mai durabil, mai digital și mai democratic. Iată în mare cele patru priorități, alături de exemple de proiecte pentru fiecare dintre ele.
Incluziune și diversitate
Erasmus+ promovează egalitatea de șanse și de acces pentru toți. Încurajăm proiectele să sprijine participanții cu mai puține oportunități – de exemplu, persoanele cu handicap, persoanele care provin din medii defavorizate ori din zone îndepărtate sau persoanele care se confruntă cu obstacole sociale, economice sau educaționale. Incluziunea înseamnă recunoașterea și valorizarea diversității și asigurarea accesului tuturor categoriilor sociale la Erasmus+. Înseamnă crearea de medii de învățare mai accesibile, mai echitabile și mai primitoare. Proiectele ar trebui să caute căi de înlăturare a barierelor din calea participării și de implicare a grupurilor subreprezentate.
Mediul și combaterea schimbărilor climatice
Erasmus+ sprijină protecția mediului și tranziția verde încurajând proiectele care fac mai bine cunoscute aspectele legate de mediu, promovează stiluri de viață sustenabile și dezvoltă competențele de care este nevoie pentru succesul acțiunilor climatice. Proiectele pot să se axeze pe educația pentru dezvoltare durabilă, să integreze subiecte ecologice în învățarea formală ori non-formală sau să promoveze inovarea în domenii legate de tranziția ecologică. Prin intermediul mobilității verzi, al gestionării ecologice a proiectelor sau al programelor de învățământ orientate spre sustenabilitate,
Erasmus+ joacă un rol important în înzestrarea cursanților și a formatorilor cu competențele necesare pentru un viitor mai verde.
Transformare digitală
În zilele noastre, competențele digitale sunt esențiale pentru învățare, predare și carieră. Erasmus+ încurajează utilizarea instrumentelor și metodelor digitale, sprijină învățarea mixtă și online și ajută oamenii să îndrăznească să utilizeze eficient tehnologia Proiectele pot să promoveze alfabetizarea digitală, să consolideze capacitățile digitale ale instituțiilor de educație și formare și să contribuie la reducerea diviziunii digitale.
Participarea la viața democratică
Erasmus+ promovează dreptul cetățenilor de a participa la viața democratică și încurajează implicarea activă la toate nivelurile – local, național și european. Proiectele pot crea oportunități prin care participanții să poată cu adevărat să-și exprime opiniile, să contribuie la luarea deciziilor și să dezvolte un sentiment mai puternic de apartenență la comunitatea europeană. Se acordă prioritate proiectelor care pun participarea pe prim-plan și implică direct grupurile-țintă în modelarea și derularea activităților Atât prin învățarea formală, cât și prin învățarea non-formală, Erasmus+ sprijină dezvoltarea unor competențe-cheie precum gândirea critică, educația în domeniul mass-mediei, competențele civice și interculturale și înțelegerea valorilor comune ale UE.
Cum să abordați aceste priorități
Ghidul programului Erasmus+ oferă informații detaliate cu privire la prioritățile acestui program. Vă recomandăm să vă familiarizați cu ele și să le integrați atunci când vă pregătiți propunerea de proiect sau activitățile.
Mobilitățile Erasmus+ sunt adresate atât beneficiarilor finali ai procesului de învăţare, cât şi profesioniştilor din domeniile educaţie, formare şi tineret care facilitează procesul de învăţare, după cum urmează:
Studenții Universității Internaționale Danubius din ciclurile de licență și masterat;
Cadrele didactice și personalul non-didactic ai Universității Internaționale Danubius.
May 07, 2019
May 6, 2019 the next meeting with European partners took place at the National Erasmus+ Office. The Romanian partners of the Erasmus+ International Credit Mobility briefed the NEO staff on partnerships with the Tashkent State Pedagogical University.
Dr Emanuel-Stefan Marinescu, Vice-Rector of Foreign Affairs at Danubius University of Galati (UDG) stated that they are satisfied with the current cooperation and planning to expand both budget and mobility under the 2020 call.
During the meeting the Romanian partners shared their best practices of cooperation not only with Uzbekistan partners, but within all ICM projects at Danubius University, which are indeed useful to know for the local coordinators. For instance, UDG organises annually conferences dedicated to the enhancement of cooperation of UDG with certain countries from around the world; UDG owns 8 scientific journals and could support partner universities to publish papers in these journals free of charge/ or with minimum fees; organises regular film festivals of different partner countries at UDG to promote different cultures and etc. Furthermore, it was also noted a photo competition amoung ICM participants is very effective tool to promote mobility results to the bigger audience.
UDG representatives expressed their interest to take part in further educational fairs that will be organised in Uzbekistan in order to expand the cooperation ties with local higher education institutions and discuss any possibilities to establish joint degree programmes.
Currently more than 150 ICM projects are being implemented in Uzbekistan covering all country regions.
You can find the other ICM participant’s experiences in our annual ICM publication: http://www.erasmusplus.uz/publication/NEO-publications/index.htm.
In 2019 there will be Krasnoyarsk World Student Games — XXIX World Winter Universiade held. The decision to hold the Universiade in Krasnoyarsk was made by the International University Sports Federation (FISU) November 9, 2013 in Brussels.
March 2-12, 2019 for 11 days Krasnoyarsk will become the host city of the World University Winter Sport the first in Russia.
Siberia has never hosted a sport event of such a scale. For Krasnoyarsk, hosting the Universiade is an honour, a responsibility and a unique chance to show its Siberian spirit and hospitality to the whole world. We will deliver the Games that the world has never seen. In the centre of Russia, participants and guests of the Winter Universiade 2019 will take part in an exciting festival of sport to discover such a far-away, mysterious Siberia in its winter splendour.
Over 3 050 sports delegates from more than 50 countries will take part in the Winter Universiade 2019. They will compete for 76 sets of medals in 11 sports. Around 110 000 people are expected to attend the Games. Over 15 000 people will be involved in the Winter Universiade 2019 volunteers movement. A total of 1.5 billion TV viewers all over the globe will follow the competitions in Krasnoyarsk. Over 1 000 journalists will come to Krasnoyarsk to cover the Games in mass media.
Over 50 countries will participate in Winter Universiade 2019, 11 000 spectators will visit the opening and closing ceremonies of the Games. 665 flames bearers will participate in the Universiade flame.
Contacts in SibFU: Olga V. Kuznetsova